Awie seorang pelukis potret

Awie, pelukis potret hitam putih (pensel).Bersedia mengambil tempahan. Add saya di facebook : Awie Senilukis. Pertanyaan call saya di 013-9077220 atau email : asmawi.busu@gmail.com atau tanya di Kotak cakap(shoutbox).

Isnin, Ogos 16, 2010

KARIKATUR (BOLEH KE)...

Posted by Awie | Isnin, Ogos 16, 2010 | Category: |

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera,

Ini adalah saya punya first ever karikatur. Dibuat bagi memenuhi permintaan rakan sepejabat. Apa salahnya mencuba sesuatu yang baru. Saya buat short survey contoh-contoh karikatur kat internet macam-macam jenis ada. Biasanya (mungkin semua) kepala besar tapi badan kecik.  Tujuannya nak menonjolkan kelakar pada karikatur tu.

Mungkin hasilnya tak sebaik pelukis karikatur yang famous tapi tak rugi mencuba kerana daripada situ kita dapat pengalaman.

Semasa sekolah rendah dulu saya bermula dengan melukis kartun (komik). Tetapi masuk je sekolah menengah minat beralih kepada potret. Tak pernah pulak melukis karikatur. Ini lah yang pertama kali.

Oklah, sekian saja untuk kali ni. Salam ramadhan kepada anda semua, semoga mendapat banyak pahala di bulan mulia ini.

Wassalam.

Currently have 0 comments:


Leave a Reply