Awie seorang pelukis potret

Awie, pelukis potret hitam putih (pensel).Bersedia mengambil tempahan. Add saya di facebook : Awie Senilukis. Pertanyaan call saya di 013-9077220 atau email : asmawi.busu@gmail.com atau tanya di Kotak cakap(shoutbox).

Jumaat, Mac 11, 2011

Potret ke-3 Tempahan Kak Wanah

Posted by Awie | Jumaat, Mac 11, 2011 | Category: |

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejatera,

Pertama sekali syukur Alhamdulillah dipanjatkan kepada Allah s.w.t kerana dengan izin serta limpah kurniaNya dapat saya meneruskan penulisan blog ini hingga ke sekian kalinya dan juga tidak putus-putus dikurniakan rezeki dalam bidang ini.

Di sebelah ini adalah potret tempahan daripada Kak Wanah yang ke-3. Terima kasih kak kerana masih lagi berminat dengan hasil kerja saya. Ini adalah juga anak-anak kak wanah yang kedua dan ketiga yang mana sebelum ini potret anak sulung beliau sudahpun dilukis.Kiranya hampir lengkap seisi keluarga diabadikan dalam bentuk potret. Tinggal lagi potret suami belum buat.

Potret ini juga adalah cantuman dua gambar di mana pencahayaannya berbeza kerana satu gambar di bawah pokok dan satu lagi di ruang terbuka. Di sini perlukan kreativiti bagi menyeimbangkan pencahayaan kedua-dua orang model tersebut. Saiz wajah juga perlu diseimbangkan.

Selepas ini perlu teruskan dengan projek dua keping potret lagi. Ada lagi permintaan daripada rakan di Kuala Lumpur dan satu lagi projek lukisan 12 keping sedang dalam perancangan.

Setakat ini dulu coretan saya. Jumpa lagi di lain entri.

Sekian, wassalam.

Currently have 0 comments:


Leave a Reply