Awie seorang pelukis potret

Awie, pelukis potret hitam putih (pensel).Bersedia mengambil tempahan. Add saya di facebook : Awie Senilukis. Pertanyaan call saya di 013-9077220 atau email : asmawi.busu@gmail.com atau tanya di Kotak cakap(shoutbox).

Isnin, Jun 06, 2011

Hadiah Persaraan- Potret Hitam Putih

Posted by Awie | Isnin, Jun 06, 2011 | Category: |

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Hai apa khabar pengunjung blog sekalian? Harap-harapnya kesihatan di tahap terbaik. Kesihatan kena selalu dijaga agar tidak merana kemudian hari. Saya pun sudah mula mengambil berat tentang kesihatan sekarang ni. Bukan apa, usia dah semakin banyak, penyakit makin senang nak hinggap. Masa muda dulu tak kisah sangat tentang apa yang dimakan dan diminum. Apa-apapun kena beringat ya.

Oklah, Di sebelah kiri ni adalah potret yang baru. Dah poslaju ke Kluang Johor. Alhamdulillah siap dengan jayanya. Harap-harap suka lah ye dengan hasil kerja saya ni. Sebenarnya ada sedikit kesilapan semasa mengambil foto lukisan ni. Tak perasan setting kualitinya adalah VGA. So kualitinya amat rendah, tak nampak detail gambar.

Melukis potret ni tak banyak masalah sebab foto asalnya sangat jelas. Itulah kelebihannya jika menggunakan foto yang jelas. Hasilnya juga sangat jelas. Kadang-kadang jika foto asal tidak jelas iaitu kabur, hasilnya pun kurang berkualiti sebab sukar untuk menentukan pencahayaan, saiz pancaindera, bentuk muka dan sebagainya kerana setiap manusia adalah berbeza bentuk wajahnya dan juga saiz atau bentuk pancainderanya. Itulah uniknya kita.

Saya rasa setakat ini dahulu coretan pada kali ini. Terima kasih yang tidak terhingga atas kesudian membaca blog ini. Jika berminat untuk memiliki potret seperti yang dipaparkan di blog ini sudi-sudikan lah menempah dengan saya.

Sekian, terima kasih.
Wassalam.


Currently have 0 comments:


Leave a Reply