Awie seorang pelukis potret

Awie, pelukis potret hitam putih (pensel).Bersedia mengambil tempahan. Add saya di facebook : Awie Senilukis. Pertanyaan call saya di 013-9077220 atau email : asmawi.busu@gmail.com atau tanya di Kotak cakap(shoutbox).

Ahad, Oktober 16, 2011

Potret Guru

Posted by Awie | Ahad, Oktober 16, 2011 | Category: |

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Bismillah pembuka kata, alhamdulillah kerana dapat meneruskan penulisan blog ini bagi sekian kalinya. Perniagaan saya sekarang ini juga sudah makin baik. Semuanya lancar dan tidak ada apa-apa masalah. Sudah tentunya saya rasa syukur kepada nikmat yang diberikan dengan rasa penuh terharu dan takjub dengan fakta betapa Allah s.w.t itu maha pemurah lagi maha mengasihani.

Potret yang ingin saya paparkan kali ini adalah potret seorang guru. Seingat saya ini adalah potret guru yang kedua saya lukis. Teringat pula kepada guru-guru yang pernah mengajar saya dulu.Seronok juga semasa di sekolah dulu dengan pelbagai kisah-kisah menarik yang berlaku menjadi sebahagian daripada pengalaman yang tidak dapat dilupakan.

Pekerjaan guru sesungguhnya satu pekerjaan mulia. Guru ibarat lilin yang menerangi malam walaupun diri cair kerana hangatnya api. Begitulah perumpamaan yang dapat kita kaitkan dengan profession guru. Seorang guru mendapat pelbagai kebaikan semasa di dunia dan di akhirat kerana di antara tiga amalan yang tidak putus walaupun sesudah kita meninggal dunia ialah ilmu yang bermanfaat.

Sebenarnya saya mendapat satu lagi tempahan potret seorang guru untuk dilukis dan sekarang ni sudahpun dihantar kepada tuan penempah. Semoga tuan-tuan semua gembira dan suka dengan hasil kerja saya. Semoga lain kali kita dapat berurusniaga lagi.

Saya rasa setakat ini dulu buat kali ini. Semoga kita dapat berjumpa lagi di alam maya ini lain kali. Sekian, wassalam.

Currently have 0 comments:


Leave a Reply